První dubnový den jsme pustili do světa zprávu, že jsme Golf Hostivař přejmenovali na Galerii Golf Hostivař. A nebyl to apríl. Je tomu opravdu tak. Po dvaceti letech jsme vstoupili do nové éry a rozhodli jsme se tak oficiálně spojit s naší láskou k umění a přijmout jméno naší venkovní galerie.
Nebylo to hned
Rostlo to v nás dlouho, ale cítili jsme stále víc, že je trochu potřeba vylézt z naší ulity. Že to, jak naše značka Golf Hostivař vystupuje, jakým stylem komunikujeme a jak mladí se pořád cítíme, úplně nekoresponduje s tím, co o nás říká náš starý grafický manuál. Chtělo to změnu. A pořádnou, nejen přistřihnout konečky, ale rovnou namíchat pořádné barvy a dát tomu celému pěknou fazónu. Svěřili jsme se do péče studia Dynamo design a ti pro nás připravili vizuální identitu, ve které se cítíme skvěle a fit. Ještě bude chvíli trvat, než se do nového designu postupně kompletně převlékneme, ale už teď se nemůžeme dočkat, až to bude.
Nový kabát, staré dobré srdce
Pro vás se vlastně nic nemění… i když máme nový kabát, tak pořád jsme to my. My, co milujeme golf a děláme vše pro to, abyste ho u nás milovali i vy. Naše nadšení dělat pro golfisty maximum neochabuje a vy se tak můžete těšit, že i v této sezoně pro vás máme připravené samé zajímavé turnaje a akce.
Mít vlastní styl
Jeden z našich hostivařských členů nám na recepci říkal: „No jó, Hostivař měla vždycky svůj vlastní styl.“ My se tomu zasmáli, ale… vlastně měl pravdu. Jsme trošku takoví berani, kteří jdou svou neprošlapanou cestou. Když jsme před lety zavedli nejlevnější typ členství v republice, budilo to kontroverze, ale my jsme přitom přivedli ke golfu stovky, možná tisíce lidí, kteří by jinak kvůli drahému členství hůl do ruky nikdy nevzali. Když jsme dovolili, aby se u nás hrálo i v džínách, klepaly si tradiční kluby na hlavu… a vidíte, není potřeba zakazovat, golfista ví nejlíp, co se sluší. Když jsme se rozhodli změnit zaběhlý herní systém na dvanáctijamkové hřiště, někteří se smáli, jestli jsme se nezbláznili. A dneska nám dávají za pravdu.
A tak když nás napadlo vytvořit největší uměleckou galerii pod širým nebem, vybrali jsme si mezi těmi nejlepšími. Naše galerie představuje umělecky hodnotná a odbornou veřejností velmi ceněná díla. Dokazujeme tak, že propojit golf s uměním lze. Alespoň u nás. A i proto jsme Galerie Golf Hostivař. Od sezony 2022 už oficiálně.
Na slovech záleží
„Mohli jsme k rebrandingu vydat tiskovou zprávu, rozeslat ji a nechat to být. Ale my nechtěli. Chtěli jsme ke každému golfistovi promluvit a říct mu, jak to cítíme, a proto jsme se rozhodli, že natočíme video. Oslovili jsme Denobulla Films, vymysleli scénář, napsali texty a do hlavní role postavili prezidenta klubu, který je u hostivařského golfu od úplného začátku. Chtěli jsme, aby to bylo co nejautentičtější, proto ve videu příběh namlouvá právě on. Potřebovali jsme předat informaci, že se sice jmenujeme jinak, vypadáme jinak, ale že pro golfisty se vlastně zas až tak nic nemění, že jsme to pořád my, ti blázni, co ve dne v noci vymýšlí, co udělat lépe, a nespokojí se s průměrností. Reakce, které nám na video přišly, byly skvělé. A nám spadl kámen ze srdce, že nás naši golfisti mají rádi se vším všudy,“ shrnuje Lenka Černá, která měla strategii marketingové komunikace na starosti. Video si můžete pustit na Youtube kanále Galerie Golf Hostivař.
Jak to celé vzniklo? Rukopis patří studiu Dynamo design.
Co je ve vašich očích Galerie Golf Hostivař?
„Jedná se vlastně o unikátní osmnáctijamkovou galerii pod širým nebem, ve které vystavují renomovaní autoři jako Stanislav Kolíbal, Karel Malich nebo David Černý. Každá hra nebo jen návštěva areálu se tak stává nejen sportovním a společenským, ale i kulturním zážitkem. Tuto filozofii vystihuje i nový slogan, který golf a venkovní galerii spojuje — co jamka, to originál. Překvapivé souvislosti a nečekané průniky golfu a umění se postupně objevují v rámci orientačního systému nebo v mediální komunikaci. Mezi klíčovými motivy tak najdete typické golfové rekvizity jako rukavice, hole nebo fangle, které prozrazují, že jejich majitel není jen vášnivým hráčem golfu, ale i umělcem, který tvoří ve svém ateliéru. Není tedy divu, že malba či jiné výtvarné techniky zanechají své stopy i na golfovém vybavení,“ popisuje šéf Dynamo designu Michal Richtr, který má sám k umění velmi blízko a jako golfista zná hostivařský areál od samých začátků.
Jak se dívat na logo vašima očima?
„Logo Galerie Golf Hostivař se skládá ze tří linií opisujících tvary skutečných greenů na místním hřišti. V centru loga je umístěn třířádkově uspořádaný název Galerie Golf Hostivař. Zvolený font Bio Sans působí jako těžiště celého loga, dává mu stabilitu, dobrou čitelnost a okamžitou poznatelnost. Zároveň ale dobře reaguje v rámci tzv. dynamické identity — tedy loga, které má při zachování stejného principu více podob. Mění se jednak skladba linií (tvary greenů), jednak barevné provedení. Základní verze je černobílá, doplňují ji varianty se žlutým, modrým nebo zeleným vnitřním prostorem.
Z principu loga vychází i celý vizuální styl, který organické linie odvozené od tvaru jamek či greenů využívá například k ohraničení fotografií nebo informačních barevných ploch. Flexibilita tohoto systému umožňuje vytvářet jak elegantní merkantilie, tedy vizitky, komplimentky, desky, bloky, tašky, tak atraktivní design triček a další merchandising,“ vysvětluje kreativní ředitel Dynama Martin Holub.