Automobilové klenoty

Reportáž

Automobilové klenoty popáté

-24. 6. 2025

Snad sentiment a iluze o kouzlu starých časů, spíš ale jedinečný design a elegance dob, kdy auto bylo umělecký kus a samotná projížďka tak trochu sport. Možná právě to přilákalo na tři tisíce návštěvníků na pátý ročník Automobilových klenotů, který jsme na konci dubna v Galerii Golf Hostivař pořádali.

Škoda Tudor 1102 z roku 1951 Pavla Kaliny v atraktivní barvě i provedení roadster patřila k tahákům akce. V sobotním hodnocení kategorie vozů Škoda získala cenu prezidenta klubu

Škoda Tudor 1102 z roku 1951 Pavla Kaliny v atraktivní barvě i provedení roadster patřila k tahákům
akce. V sobotním hodnocení kategorie vozů Škoda získala cenu prezidenta klubu

Chenard & Walcker Frankrig z roku 1912 získal jednu z hlavních cen poroty. Majitel Pavel Beran získal tento krásný automobil z Dánska z malého zámečku, kde jezdil pouze ke golfovému hřišti a zpět, a tak měl jen pětilitrovou nádrž. Když s ním v Česku poprvé s manželkou vyjeli, došlo jim proto brzy palivo.

Auto prostě nebylo „jen“ prostředek, jak se dostat z bodu A do bodu B (i když to často není ani dnes), a aerodynamika se v kombinaci s technickými možnostmi teprve hledala… Výsledkem je pestrá škála tvarů karoserií, typů motorů, převratných novinek i slepých cest… A to všechno jsme na přehlídce měli.

Letošní ročník Klenotů navíc přinesl několik novinek, kromě dvoudenního formátu to byla především výstava značky Škoda Auto, která v roce 2025 slaví 130 let existence.

Díky spolupráci se Škoda Muzeem mohli návštěvníci vidět unikátní řadu vozů a motorek mapující historii této značky, od prvních motocyklů Laurin & Klement až po aktuální modely, a to dokonce včetně nové Škody Elroq RS, která si v Hostivaři odbyla svou národní premiéru.

Letošnímu ročníku kraloval automobil Avions Voisin C18 Myrte z roku 1931, který okouzlil jak návštěvníky, tak odborníky z veteránské komunity a odnesl si z přehlídky nejvyšší cenu od odborné poroty. Původně tento stroj patřil siamskému králi a nyní je v soukromé sbírce českého sběratele, kam se dostal přímo z Francie. Voisiny se řadí mezi nejcennější historické automobily, a i proto je fascinující, že se jich v českých garážích pár skrývá.

Nejvyšší cenu odborné poroty si odnesl Avion Voisin C18 Myrte (1931), Hispano Suiza Club and Classics

Nejvyšší cenu odborné poroty si odnesl Avion Voisin C18 Myrte (1931),
Hispano Suiza Club and Classics

Vybrané oceněné vozy

VÍTĚZOVÉ — SOBOTA 26. 4. 2025
• Best of show – Škoda Hispano Suiza H6B (1928), Miroslav Peteja
• Pre War Trophy – Škoda Popular Monte Carlo de Luxe (1937), Zdeněk Touš
• Post War Trophy – Škoda 1100 OHC Coupe (1959), Škoda Muzeum
• Škoda Auto Trophy – Laurin & Klement FC (1908), Stanislav Karger
• President’s Trophy – Škoda 1102 Roadster (1951), Cabrio Gallery
• Anketa veřejnosti – Škoda Hispano Suiza H6B (1928), Miroslav Peteja

VÍTĚZOVÉ — NEDĚLE 27. 4. 2025
• Best of show – Avion Voisin C18 Myrte (1931), Hispano Suiza Club and Classics

TŘÍDOVÁ OCENĚNÍ PODLE ODBORNÉ POROTY
• Antique Trophy – Chenard & Walcker Frankrig (1912), Pavel Beran
• Vintage Trophy – Škoda Hispano Suiza H6B (1928), Miroslav Peteja
• Post Vintage Trophy – Riley Kestrel (1938), privátní sbírka
• Post War Trophy – Mercedes Benz W136/170S (1950), Timotej Dostálek
• Classic Trophy – Rolls Royce Silver Cloud II. (1962), privátní sbírka
• Post Classic Trophy – Porsche 911 Speedster (1970), Engine Prague

SPECIÁLNÍ OCENĚNÍ
• Galerie Golf Hostivař Trophy – Jawa 750 „1000 mil“ (1934), Jaroslav Větvička
• President’s Trophy – Delahaye 135 MS (1939), Beringer & Partner
• Škoda Auto Trophy – Škoda 633 (1932), Jiří Kašík

ANKETA VEŘEJNOSTI
• Visitor’s Choice – Avion Voisin C18 Myrte (1931), Hispano Suiza Club and Classics

NEJELEGANTNĚJŠÍ VOZIDLA PODLE POROTY ELEGANCE
• Uzavřené – Avion Voisin C28 Chancellerie (1936), Martin Neubeller
• Otevřené – Chevrolet Corvette Fuel Injected Roadster (1957), Hispano Suiza Club and Classics
• Sportovní – Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale (1961), Květoslav Štrunc

PŮVODNÍ STAV – SPECIÁLNÍ CENA
• Škoda Popular 998 (1937), Tomáš Kašpar

Výjimečná Alfa Romeo Gulietta Sprint Speciale z roku 1961 pana Květoslava Štrunce získala cenu od poroty elegance za nejelegantnější sportovní vozidlo

Výjimečná Alfa Romeo Gulietta Sprint Speciale z roku 1961 pana Květoslava Štrunce získala cenu od poroty elegance za nejelegantnější sportovní vozidlo

A co dál?

Dvoudenní program přinesl vše, co se od správné automobilové parády čeká. Přehlídku vozů na červeném koberci, soutěž Concours d’Elegance, okružní jízdu, možnost individuální prohlídky a setkání s majiteli jednotlivých klenotů, hudbu, dobré jídlo, příjemnou zábavu a atrakce pro děti.

Bonusem navíc byla možnost prohlídky soch a instalací v naší galerii pod širým nebem, pro tuto příležitost speciálně rozšířené o autorské intervence Michala Škapy, Jiřího Machta a Martiny Konvičkové a výstavu grafik Jiřího Černého.

Vás, kterým pátý ročník utekl, stejně jako ty, kteří si ho chtějí znovu připomenout, snad potěší galerie našich fotografií na:
👉 www.automobiloveklenoty.cz